Timo on treenannut Studio Onella jo vuodesta 2016.Timo on yhdistänyt valmennukseensa juoksuvalmennuksen sekä perinteisen personal training -harjoittelun ja treenaa kanssamme yhteensä neljä kertaa viikossa.

Alla Timon mietteitä valmennuksen aloittamisesta, Studio Onesta ja valmentajista:

”Aloitin valmennuksen, koska juoksin itseltäni ikään kuin jalat alta. Olin hukassa liikkumisen suhteen. Aloitin liikkumisen ennen Studio Onea itsenäisesti ensin kävellen, jonka jälkeen siirryin juoksuun, jota jatkoin itsenäisesti noin 1,5–2 vuotta, kunnes juoksu oli tukkinut takareiteni totaalisesti. Kävin fysioterapiassa vuoden verran kuntouttamassa jalkojani.

Juoksu kuitenkin kiinnosti takapakista huolimatta edelleen ja löysin Studio Onen Sepon kestävyysvalmennuksen nettihaun avulla. Päätin kokeilla juoksua vielä, vaikka olinkin epäileväinen.

Juoksuvalmennukseni aloitettiin ensin kävellen, jonka jälkeen jo varkain taas juostiin. Tällä kertaa jotain oli kuitenkin toisin, juoksuvalmentajani kehotti kokeilemaan personal training -valmennusta jalkojen vahvistamiseksi. Tämä kortti kannattikin katsoa, koska jalat ovat vahvistuneet selvästi ja tasaisesti; olen pystynyt juoksemaan suuremmitta ongelmitta tähän päivään asti.

Olen pitänyt valmentajien harjoitteista, koska ne ovat olleet hyvin juoksua tukevia, mutta myös koko muu paketti on vahvistunut siinä samalla. Harjoitteet ovat olleet sopivan haastavia ja mielenkiintoisia. Myös kannustusta on saanut aina tarvittaessa. Huomaan olevani vahvempi joka päivä arjessa niin fyysisesti, kuin psyykkisesti.”

Olen treenauttanut Timppaa syksystä 2019 saakka ja jo reilussa puolessa vuodessa on menty suorituskyvyllisesti todella paljon eteenpäin, vaikka kehitystä on tullut tasaisesti jo koko neljän vuoden ajan. Timon tarinat valmennuksen alun kehonpainokyykyssä heiluvista polvista kuulostavat absurdeilta, kun vertaa parin viikon takaiseen 60 kilon räjähtävään takakyykkyyn, joka nousi ylös kunnioitettavat 15 kertaa.

Timon tarina on loistava esimerkki pitkäjänteisestä kovasta työstä, jossa jokainen suoritus on tehty itse, mutta järkevästi suunnitellen!

Markus

Kuvassa huolehditaan kehonhuollosta, joka on tärkeää näinkin kovassa rasituksessa. Tiesitkö, että kehonhuolto on muun muassa myös: lepoa, unta, rentoutumista ja monipuolisesti syömistä?