Meillä on kyllä ihan mahtavia asiakkaita! Yksi heistä on Johanna, 51, joka halusi itse kirjoittaa tarinansa meille jaettavaksi, jotta voisi sillä rohkaista muitakin kaltaisiaan aloittamaan liikunnan!

 

Johannan tärkein tavoite valmennuksen alkaessa oli saada liikunta tuntumaan enemmän omalta jutulta ja sitä kautta saada se säännölliseksi osaksi elämää. Tässä olemmekin onnistuneet ja lisäksi olemme saaneet muun muassa lihaskuntoa parannettua ihan mielettömästi! Muistan vielä Johannan sanat alussa: “Yhtäkään punnertusta en ole ikinä saanut!” ja “Vatsalihaksiahan mulla ei ole.” ja muutaman muunkin lausahduksen. 😉 Mutta nyt punnerruksia tulee jo vaikka kuinka monta, ja vatsalihaksillakin tehdään jo monia haastavampiakin liikkeitä jatkuvalla kehityksellä! Ja mikä parasta: meillä on yhdessä treenatessa aina ihan huippuhauskaa! Lue Johannan tarina alta.

Roosa

Kyllä, olen tietoinen liikunnan tärkeydestä. Ja siitä, että kaikki liikunta on enemmän kuin ei mitään. Liikunnan hyödyt yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon ovat myös minulle ihan selvät. Liikunnasta saa mielenvirkeyttä ja hyvää oloa itselle, joka heijastuu myös kanssaihmisiin.

Mutta kun mua ei huvita. Ulkona on huono keli, joko sataa tai paistaa, on kylmä tai kuuma, tänään ei huvita enkä jaksa, ehkä huomenna. Nyt tekee mieli lohturuokaa, joka sisältää kermaa ja voita. Sitä paitsi en halua myöskään hikoilla, hikoileminen on inhottavaa. Liikkumisessa myös hengästyy ihan turhan takia. En halua mennä mihinkään ryhmäliikuntaan, koska siellä on liian kova tahti ja aina joku katsoo vain minua – ja siellä vasta hiki tulee. Enkä sitä paitsi pysy tahdissa, kun en osaa yhtäkään hienoa niissä tehtävää liikettä. Ja lisäksi nuo ryhmäjumpat ovat aina iltaisin, jolloin perhe vaatii jo äitiä pysymään kotona.

Elämä menee kuitenkin eteenpäin ja ikä tuo tullessaan uusia ajatuksia ja mahdollisuuksia. Aika tarkalleen vuosi sitten olin messuilla, jossa jouduin puoliksi pakosta kokeilemaan jotain ihmeellistä kehonmittauslaitetta. Siis taas joku, joka syyllistää, etten liiku, tai että painoindeksini on liian korkea. Mutta tällä kertaa vastassa olikin nuori nainen, jonka sanat ja teot olivat positiivisia eivätkä syyllistäneet minua. Ajattelin siis, että voisin kokeilla yhden kerran ihan vaan vaikka siksi, että tuolle nuorelle, uudelle yrittäjälle tulee hyvä mieli. Menin siis ”rohkeasti” elämäni ensimmäisen kerran Personal trainerin tunnille.

Yllätyksekseni sain heti ensimmäisellä kerralla kuulla, etten ole toivoton tapaus. Ja ettei minun välttämättä tarvitse hikoilla, eikä myöskään osallistua vuoden päästä mihinkään Mrs. Isoäiti Fitness -kilpailuihin. Voisin siis treenata ihan oman aikatuluni ja omien tuntemuksieni mukaan, juuri minulle suunnitellulla ohjelmalla. Ajattelin, että mitään se ei ota, jos ei annakaan.

Ja niin aloitin ensimmäiset 20 kerran käynnit. Mietin joka kerta päivää ennen tuntia, että miten voisin selittää Personal trainerille, että nyt en voi tulla koska…. Mutta en tehnyt niin, koska ajattelin, että kyseessä on nuori yrittäjä, jolle jokainen peruutettu tunti on tulon menetys. Olin siis kiltti. Ja joka kerta sain huomata, että hyvä niin, sillä pidän omasta Personal traineristani ja siitä iloisesta vastaanotosta, joka minua aina joka treenikerran alussa on vastassa. Samalla saan koko tunnin puhua ihan oikean aikuisen kanssa treenin lomassa ihan muista, kuin työasioista. Ja aloinpa vielä huomata hyötyjäkin! Kuntoni nimittäin kasvoi niin, että sen huomaisi jo monissa liikkeissä treeneissä, sekä ihan arjessakin.

Ensimmäisen 20 kerran lähetessä loppua, ostin lisää kertoja –  ja taas lisää kertoja. Nyt olen superonnellinen, että olen saanut pidettyä itseäni niskasta kiinni ja jatkettua treenejä! Toki PT:lläni on ollut siihen suurin vaikutus. Käyn pääsääntöisesti kerran viikossa tunnin jumppaamassa ja olen siihen aikatauluun todella tyytyväinen. Sekä siihen, että minua kuunnellaan ja neuvotaan asiallisesti, ei syyllistäen. Muutaman kerran tosin olen huomannut, että minua hiukan huijataan, kun jonkin liikkeen toistoja tehdään muka kymmenen, ja kun itse lasken samalla, niin niitä tuleekin paljon enemmän! 😉 Mutta tämä on kai myös osoitus siitä, että kunto nousee ja jaksaminen lisääntyy.

Suosittelen kaikkia, ja erityisesti meitä, joilla on negatiivinen suhde liikuntaan, ottamaan rohkeasti ensimmäisen askeleen, ja käydä tutustumassa Hyvinvointivalmennus Studio Onen tiloihin ja toimintaan. Pidän itse kovasti Logomossa sijaitsevista ihanan, raikkaista ja yksityisistä tiloista. Oven vierestä on myös aina mahdollisuus saada parkkipaikka. Autolla liikkumisesta en siis vielä ihan kuitenkaan ole valmis  luopumaan. 😉

– Johanna

Varaa oma aikasi 30min veloituksettomalle tutustumiskäynnille tästä!